top of page
Image by Alex

Çalışan Deneyimi

Çalışan deneyimi kültürü, bağlılığı ve başarıyı doğrudan etkiler. Müşteri sadakati açısından marka itibarının yanı sıra, yetenekleri çekmek açısından işveren marka değeri üzerinde büyük bir etkiye sahiptir.

Değer zinciri çalışanlarla başlar, müşterilerle biter. Çalışan ve müşteri ötesinde; tüm insanların iyiliği için gelişim gösterin!

Çalışan deneyimi, bir çalışanın işe adaylıktan başlayarak şirketten çıkışına kadar belirli bir organizasyondaki tüm temas noktalarındaki yolculuğuna ilişkin algılarıdır. Şirketin fiziksel çalışma alanı, kültürü ve teknolojisi, çalışan deneyiminin (EX) önemli bileşenleridir.

Bir çalışanın gerçekleştirdiği tüm etkileşimler bir düşünce doğurur, ardından bir duyguyu tetikler ve bu ikisi bir algı oluşturarak çalışanların davranışlarını şekillendirir. Bu nedenle, tüm kararlarımızın, girişimlerimizin, iletişim yollarımızın, adaylarımız ve çalışanlarımızla olan etkileşimlerimizin, organizasyonumuzla olan deneyimlerini iyileştirmenin yollarını bulmak için etkisini anlamak önemlidir.

Organizasyonunuzla ilgili deneyimleri ne olursa olsun, kesinlikle müşteri deneyimi üzerinde de büyük bir etkiye sahipler. Değer zinciri çalışanlarla başlar ve müşterilerle biter. İşin özünden - yani çalışandan - başlayın, ardından müşteri ve iş sonuçları üzerindeki büyük etkiyi görün; tüm insanlar (çalışanlar, müşteriler ve diğer paydaşlar) için daha iyiye doğru gelişmek için!

Uçtan Uca Çalışan Deneyimi

Her kuruluşun üç ana deneyim aşaması vardır:

Aday - Çalışan - Ayrılık & Yeniden Kavuşma

Her aşama, her organizasyon için tamamen benzersizdir. Tüm bu üç aşamada her organizasyonun farklı tema ve girişimleri olabilir. Ayrıca, her tema ve girişim, çeşitlendirilmiş insan kişiliklerine göre farklı olmalıdır. (demografilerine, özelliklerine, kıdemlerine, uzmanlık alanlarına, vb. göre).

Bu nedenle, çalışan deneyimini incelemek ve geliştirmek, her yolculukta hem doğrusal hem de derinlemesine bilgi gerektiren T-shape uzmanlığa ihtiyaç duyar. Aşağıda farklı temalar/girişimler ile uçtan uca bir çalışan deneyimi yolculuğunun üst düzey tanımlarla nasıl göründüğünü görselleştirmeniz için sadece ve örnek verilmiştir:

Renkli kalemler

Aday Deneyimi

Yetenek Çekme

İşe Alım

Paper%20Color%20Palette_edited.jpg

Çalışan Deneyimi

Onboarding ve Oryantasyon

Performance ve Bonuz

Takdir ve Ödüllendirme

Eğitim ve Gelişim

Yetenek Yönetimi

Ücret ve Yan Haklar

İletişim ve İşveren Markası

İşbirliği Kültürü

Bağlılık ve Tutundurma

Well-being 

Image by Alex

Ayrılık & Yeniden Kavuşma Deneyimi

İstifa

İşten Çıkarma

Networking

Tekrar Çalışma

Güçlü bir Bağlılık Yaratmak için
Çalışan Deneyimi Tasarımı

Çalışan Deneyimi Tasarım Programı'nda çıktığımız yolda 5 adım var;

  • keyifli yönleri ve zorluklarıyla mevcut çalışan deneyimlerini keşfedin

  • organizasyonun ihtiyaç ve hedeflerine göre önceliklendirilen yolculukları belirleyin

  • her yolculuk için farklı kişileri (persona) tanımlayın ve mevcut deneyimlerini özelleştirin

  • daha iyi çalışan deneyimleri için yapılması gereken daha iyi temel süreçleri, temas noktalarını ve inisiyatifleri önceliklendirilmiş yolculukları tasarlayın

  • çalışan deneyimini ölçmek için iki yönlü ve sürekli iletişim ve etkileşimi sağlayan bir sistem kurun

1. Keşfet

Çalışan Deneyimi Yolculukları ve Personalar

Bir bütün olarak çalışan deneyimi konusunda organizasyonun mevcut zorluklarını keşfetmeye başlıyoruz. Ardından kalitatif ve kantitatif araştırmaları analiz ederek çalışan profillerini belirleme, farklı profillerden örneklem belirleme, birebir grup görüşmeleri yapma ve Persona çalışmalarını tamamlama ile devam ediyoruz.

Veri ve Sistem Analizi

Anket sonuçları (GPTW ve diğerleri)

1:1  ve Grup Görüşmeleri

Persona Kartları İçerik ve Tasarımı

4. Uygula

Yeni Yolculukları Uygula, Gözlemle ve Değerlendir

Tasarlanan çalışan deneyimi süreçlerini hayata geçiren organizasyonun, programda tanımlanan personalardan bir sistem üzerinden veya farklı kanallardan sürekli geri bildirim toplamasını bekliyoruz.

 

Kalitatif ve Kantitatif Anketler

2. Hayal Et

Persona Bazlı Çalışan Deneyimi Yolculukları

Keşif aşamasından sonra bir çalıştay düzenliyoruz, tanımlanan farklı kişiliklerin her birinin bir yıllık yaşam yolculuklarını analiz ederek acı-tatlı-belirsiz süreçleri belirliyoruz. Daha sonra, iyileştirme ve geliştirmeler için çalışan deneyimine odaklanılacak kritik süreçleri belirliyoruz.

Atölye Çalışması Fasilitasyonları

5. Geliştir

Mevcut Yolculuklar ve Yenileri

Çalışan deneyim süreçlerinin organizasyonla ilgili genel bir değerlendirmesini yapıyoruz.  İyileştirme ve geliştirme alanları belirliyor ve geliştirilecek ek çalışan deneyimi süreç çalışmaları tespit ediyoruz.

Değerlendirme Raporu

3. Tasarla

Çalışan Deneyimi Yolculukları, İnisiyatifleri ve Playbook

Sonrasında belirlenen kritik çalışan deneyimi süreçlerinin uçtan uca tasarlanması, süreçler bazında gerekli olan inisiyatiflerin belirlenmesi ve karar çalışmalarının hayata geçirilmesi için çalışmalar yapıyoruz.

Yolculuk Tasarımı Atölye Çalışmaları

İcra Kararları için Çalışma

Çalışan Deneyimi Playbook Tasarımı

Daha fazla bilgi almak ve toplantı talep etmek için:

_edited.jpg

Çalışan Deneyimi
Playbook

Great Company Inc.

Tasarlanan Çalışan Deneyimi Yolculuklarınız için

Çalışan Deneyimi Playbook

Organizasyondaki çalışan deneyimi yolculuğu sahipleri için kullanılacak süreçler, temas noktaları, ilgili sistemler ve belgelerle tüm çalışan deneyimi yolculuğunu kapsayan bir dijital oyun kitabı tasarlıyoruz.

Ayrıca kitap, insanların kendilerini geliştirmeleri için bazı yararlı bilgiler, kaynaklar, ipuçları ve püf noktaları içerecektir.

Çalışan deneyimi playbook içinde yer alabilecek bazı konu başlıkları

  • Yönetim Kurulu Başkanı / CEO Önsöz

  • Bir Sayfada Kültür Öğeleri (One Pager)

  • Çalışan Deneyimi Ekip Üyeleri

  • Çalışan Deneyimi Manifestosu

  • Çalışan Deneyimi Stratejisi

  • Persona Kartları

  • Çalışan Yolculuğu Haritaları (Aşamalar, Ana Süreçler, Temas Noktaları, Temel İnisiyatifler, Paydaşlar ve İşbirliği Konuları)

  • Çalışan Deneyimi Öncelikli İnisiyatif Planı

  • Kalitatif ve Kantitatif Test / Anket Formları

  • Deneyimle İlgili Temel Prosedürler

  • Terimler Sözlüğü

  • İletişim Bilgileri

collective minds_

  • LinkedIn
  • Instagram

(+90) 212 702 02 52

Türkiye Ofisi : Sadi Konuralp Cad 5/2 Şişhane, Beyoğlu - İstanbul, Türkiye

Katar Ofisi : Al-Matar Center Office: 13-45 Old Airport P.O. Box 2232 Doha, Qatar

©2020, Copyright @ Collective Minds

bottom of page